Wewnątrzszkolne

Projekty edukacyjne

realizowane w Gimnazjum nr 21 w Częstochowie w roku szkolnym 2016/2017

Tytuł projektu

Nauczyciele odpowiedzialni za projekt

Żyj zdrowo na sportowo

mgr Monika Bigdowska,

mgr Jadwiga Grabarczyk

Tenis stołowy- sport na całe życie

mgr Maciej Cierpiał

Anatomia człowieka

mgr Dębska- Kołodziejczyk,

mgr Małgorzata Raczyńska

Woda- cudowna substancja

mgr Dębska- Kołodziejczyk

Filozofów sposób na życie

mgr Agnieszka Senderecka,

mgr Jadwiga Grabarczyk

 

 

Projekty edukacyjne

realizowane w Gimnazjum nr 21 w Częstochowie

w roku szkolnym 2015/2016

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU 2016

Tytuł projektu Nauczyciele odpowiedzialni za projekt
Berlin- historia

 

i współczesność

 

 

 

mgr Bogumiła Kogut

 

mgr Monika Krętuś

Portrety kresowe

 

(sylwetki)

 

 

 

mgr Ireneusz Jura

 

mgr Agnieszka Senderecka

Polska poezja miłosna XX wieku 

 

 

 

 

mgr Bożena Staniekmgr Bożena Policińska
Nowoczesne technologie w życiu człowieka 

 

 

mgr Artur Pilarz

Projekty Edukacyjne

 

Regulamin realizacji projektów edukacyjnych

w Gimnazjum nr 21 im. Orląt Lwowskich w Częstochowie

 

 

Uczniowie mają obowiązek realizowania projektów edukacyjnych na podstawie § 21a Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dn.30 kwietnia 2007 w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U.Nr 83, poz.562 z późn. zm.), a udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę z zachowania zgodnie z zapisami statutu.

 

§ 1.

1. Projekty realizowane są przez uczniów w klasie pierwszej, drugiej lub trzeciej.

2. Uczeń może brać udział w realizacji więcej niż jednego projektu.

3. W przypadku, o którym mowa w ust.2, uczeń lub jego rodzice wskazują, w terminie nie później niż do 30 maja roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do egzaminu gimnazjalnego, temat projektu, jaki  zostanie wpisany na świadectwie ukończenia szkoły.

 

§ 2.

Czas trwania projektów powinien wynosić od miesiąca do kilku miesięcy i może być przedłużony przez opiekuna projektu.

 

§ 3.

Gimnazjum zapewnia warunki do realizacji projektów w ramach posiadanych przez siebie środków.

 

§ 4.

1. Na początku każdego roku szkolnego, wychowawcy informują uczniów o warunkach

i zasadach realizacji projektu oraz zapoznają z niniejszym regulaminem.

2. Na stronie internetowej szkoły tematy zostają opublikowane najpóźniej do 30 października każdego roku szkolnego.

3. Rodzicom przekazuje się informacje na drugim zebraniu w danym roku szkolnym.

 

§ 5.

  1. Dyrektor szkoły w porozumieniu z radą pedagogiczną powołuje szkolnego koordynatora projektów.
  2. Zadaniem koordynatora projektów jest:

a) zebranie od zespołów przedmiotowych bądź poszczególnych nauczycieli propozycji tematów projektów, sporządzenie ich listy zbiorczej, przedstawienie jej dyrektorowi i radzie pedagogicznej oraz upowszechnienie w sposób przyjęty w szkole (biblioteka, strona internetowa szkoły);

b) monitorowanie stanu realizacji projektów;

c) koordynacja prezentacji projektów;

d) podsumowanie realizacji projektów i przedstawienie radzie pedagogicznej sprawozdania zbiorczego na koniec roku szkolnego.

 

 

 

§ 6.

1. W terminie do 15 października opiekunowie projektów przedstawiają koordynatorowi listę tematów. Tematyka może uwzględniać również propozycje złożone przez uczniów.

2. Wyboru określonego tematu dokonują uczniowie do 30 listopada, składając wspólną pisemną deklarację ze wskazaniem wszystkich członków zespołu, przy czym mogą to być zespoły międzyoddziałowe.

 

§ 7.

1. Ten sam temat projektu może być wybrany, za zgodą opiekuna projektu, przez kilka zespołów uczniowskich.

2. W przypadku gdy uczeń:

a) nie zdecyduje o wyborze tematu,

b) nie określi zespołu, z którym będzie realizował projekt,

c) nie złoży deklaracji z powodów niezależnych od siebie (np. z powodu choroby) wychowawca włącza go do określonego zespołu, uwzględniając zainteresowania i zdolności ucznia.

 

§ 8.

1. Realizacja projektu rozpoczyna się od spotkania, na którym opiekun projektu z zespołem uczniowskim wspólnie ustalają w szczególności:

a) czas realizacji projektu,

b) formy pracy, zbierania informacji i dokumentowania prac,

c) podział zadań w zespole i zasady współpracy,

d) sposób prezentacji i podsumowania projektu wpisując je do karty realizacji projektu.

2. Działania organizacyjne muszą zostać zakończone do 22 grudnia danego roku projektowego.

 

§ 9.

1. Podczas pracy nad projektem opiekun projektu winien na bieżąco monitorować prace zespołu i poszczególnych jego członków oraz udzielać konsultacji i wskazówek.

2. Nauczyciele niebędący opiekunami projektów są zobowiązani, we współpracy z opiekunem, do pomocy uczniom.

 

 § 10.

1. Zakończeniem projektu jest prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu.

2. Prezentacje odbywają się zgodnie z ustalonym przez koordynatora projektów w porozumieniu z opiekunami i dyrektorem terminach.

3. W zależności od tematyki projektu w prezentacjach jako obserwatorzy i zaproszeni goście mogą uczestniczyć:

a) uczniowie danej klasy

b) rodzice uczniów

c) osoby lub przedstawiciele instytucji, organizacji, władz samorządowych, itp., z którymi wiązała się tematyka projektu

d) inne osoby, których obecność opiekun i uczniowie uznają za ważną i potrzebną ze względu na charakter projektu.

 

§ 11.

1. Oceny projektu dokonuje opiekun, który może konsultować się z innymi nauczycielami przed jej dokonaniem.

2. Oceny prezentacji dokonuje specjalna komisja.

3. Końcowa ocena udziału ucznia w realizacji projektu ma formę punktową, nauczyciel  przedmiotu może dodatkowo ocenić ucznia stopniem szkolnym. Forma i kryteria oceny są znane uczniowi od samego początku pracy nad projektem.

4. Udział ucznia w projekcie ma wpływ na ocenę zachowania, zgodnie z zasadami ustalonymi w statucie szkoły (Wewnątrzszkolny System Oceniania).

5. Opiekun projektu winien przedstawić informację wychowawcy klasy o przebiegu realizacji projektu przez uczniów, ocenie projektu i poszczególnych uczniów.

6. W przypadku niedotrzymania terminu przedstawienia efektów pracy

uczestnik/uczestniczka projektu otrzyma ustne upomnienie i możliwość uzupełnienia braków w ciągu trzech dni. Jednocześnie przedstawi jasne wyjaśnienie powodów niedotrzymania terminu na forum grupy w obecności opiekuna projektu.

7. W przypadku niedotrzymania warunków kontraktu przez opiekuna projektu otrzyma on ustne upomnienie od koordynatora projektu, w przypadku braku poprawy od dyrektora. Jednocześnie przedstawi jasne wyjaśnienie powodów na forum grupy.

8. Jeżeli uczeń nie angażuje się w pracę nad realizacją projektu może on nie zostać zaliczony.

W takiej sytuacji uczeń musi powtórzyć projekt.

§12.

Dokumentacja zgromadzona w trakcie realizacji projektu jest przechowywana do końca nauki ucznia w gimnazjum.

 

 

 

 

 

   

§13

 

Ustalenia dodatkowe

1. Dyrektor szkoły decyduje o zwalnianiu ucznia z realizacji projektu edukacyjnego w uzasadnionych przypadkach na udokumentowany wniosek rodziców.

2. Dyrektor szkoły w porozumieniu z radą pedagogiczną może zmienić zapisy niniejszego regulaminu, dostosowując je do realiów i możliwości organizacyjnych szkoły.

 

 

Klaudia Tomaszewska

Ogólnopolskie

Projekt „Kuźnia Talentów”

Uczniowie naszej szkoły od października 2014 roku będą brali udział w projekcie „Kuźnia Talentów” organizowanym przez Urząd Miasta w Częstochowie. Program obejmuje warsztaty plastyczne, sportowe i historyczne. Jak dotąd zgłosiło się szesnastu uczestników. Koordynatorem projektu jest p. mgr Maciej Cierpiał.
Życzymy powodzenia!

Projekt pn. „Kuźnia talentów”

                                            Dodatkowy nabór  01.09-08.09.2014 r. informacje na stronie BIP Urzędu Miasta Częstochowy oraz w szkole na tablicy ogłoszeń.

 

Projekt pn. „Kuźnia talentów
jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


W szkole realizowane są zajęcia z języka niemieckiego w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Społecznego

 „Koniec języka za przewodnika”.

Prowadząca mgr Lena Rudzińska

Koniec języka za przewodnika- projekt

 

Projekt pn. „Wspomaganie na piątkę”

jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Wspomaganie na piątkę”

Regulamin określa zasady uczestnictwaw Projekcie

Wspomaganie na piątkę”

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program  Operacyjny Kapitał Ludzki

Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Nazwa Projektu „Wspomaganie na piątkę”

Nr Projektu WND – POKL 03.05.00-00-097/12-00

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy Regulamin określa warunki udziału, zasady i podstawowe kryteria rekrutacji Uczestników Projektu „Wspomaganie na piątkę „

2. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

3. Beneficjentem Projektu jest Gmina Miasto Częstochowa

4. Celem głównym Projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w mieście Częstochowa poprzez stworzenie Rocznych Planów Wspomagania spójnych z rozwojem szkół / przedszkoli (SZ/P) w obszarach wymagających szczególnego wsparcia do 30.06.2015 r. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

a) Poprawa spójności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami SZ/P w mieście Częstochowa poprzez opracowanie i wdrożenie Rocznych Planów Wspomagania SZ/P do 30.06.2015r.;

b) Wzrost kompetencji nauczycieli SZ/P w mieście Częstochowa w zakresie pracy z uczestnikami poprzez udział w procesie doskonalenia w ramach RPW Sz/P do 30.06.2015r.;

c) Wzrost kompetencji dyrektorów/ek Sz/P w mieście Częstochowa w zakresie przeprowadzenia diagnozy potrzeb Sz/P w obszarze doskonalenia nauczycieli
i zastosowania wniosków z przeprowadzonej oceny procesu doskonalenia do 30.06.2015r.

d) Podniesienie jakości współpracy dyrektorów/ek Sz/P i nauczycieli w mieście Częstochowa poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia do 30.06.2015r.

e) Poprawa zdolności planowania, projektowania i realizacji procesu doskonalenia nauczycieli i dyrektorów/ek w mieście Częstochowa poprzez opracowanie i monitorowanie PPW (etap I i II) do 30.06.2015r.

 

5.Czas realizacji Projektu jest zgodny z wnioskiem o dofinansowanie Projektu:

od 01.09.2013 do 30.06.2015 roku.

6. Grupę docelową stanowią:

-  Szkoły: szkoły podstawowe – 17, gimnazja – 11, Zespoły Szkół Zawodowych – 4,
Technika – 5, Licea Ogólnokształcące – 5, przedszkola – 14.

-  Nauczyciele:  1174 (998K i 176M)

-  Dyrektorzy szkół/przedszkoli: 53 (39K i 14M).

§ 2

Wykaz skrótów

Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:

1. Projekt – Projekt „Wspomaganie na piątkę” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

2. SORE – Szkolny organizator rozwoju edukacji

3. RPW – Roczny plan wspomagania

4. ORE – Ośrodek Rozwoju Edukacji

5. Sz/P – szkoła / przedszkole

6. N – Nauczyciel/ka

7. D – Dyrektor/ka

8. PPW – Powiatowy Program Wspomagania

9. Specjalista ds. PPW – Specjalista ds. Powiatowego Programu Wspomagania

10. SOD – Samorządowy Ośrodek Doskonalenia

11. EWD – Edukacyjna Wartość Dodana

 

§ 3

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE

  1. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 17 szkół podstawowych, 11 gimnazjów, 4 Zespoły Szkół Zawodowych, 5 Liceów Ogólnokształcących, 14 przedszkoli,
  2. Do projektu może rekrutować Sz/P która/e w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria dostępu:

a)    jest Sz/P z terenu powiatu miasta Częstochowa.

b)    należy do następujących typów szkół: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa.

c) Każda SZ/P otrzyma wsparcie tylko jeden raz, przy czym grupa zrekrutowanych SZ/P
stanowić ma co najmniej 10% szkół podstawowych i gimnazjów poniżej średniej
powiatowej uzyskanej ze sprawdzianu lub egzaminu kończącego dany etap edukacyjny i
co najmniej 10 % szkół powyższej średniej, udział w projekcie co najmniej 20 %  szkól,
ale nie więcej niż 40 % szkół w przypadku, gdy beneficjentem jest miasto na prawach
powiatu; udział w projekcie co najmniej 2, ale nie więcej niż 15 przedszkoli z terenu
powiatu.

d) w każdym przedszkolu   zatrudnionych jest  min. 5 nauczycieli.

2. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie szkoły/przedszkola jest spełnienie wszystkich kryteriów dostępu oraz złożenie formularza zgłoszeniowego opatrzonego podpisem dyrektora szkoły (załącznik nr 2)  oraz rekomendacja Naczelnika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy (załącznik nr 5) .

  1. Na kryteria wyboru Sz/P do projektu składają się wyniki egzaminów zewnętrznych tj:

- szkoły podstawowe i gimnazja: najwyższe i najniższe średnie wyniki z egzaminów

- gimnazja: niskie EWD

- licea ogólnokształcące: najniższe i najwyższe średnie wyniki z matury z j. polskiego i matematyki, niskie EWD

- technika: najniższe i najwyższe średnie wyniki z matury z j. polskiego i matematyki, najwyższa i najniższa zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

- zasadnicze szkoły zawodowe: najwyższa i najniższa zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

4. Szkoły będą oceniane 0/1. W przypadku uzyskania równej punktacji przez większą, od  zakładanej  ilości szkół, preferowane są szkoły, które najmniej korzystały w ciągu ostatnich 3 lat ze wsparcia SOD w postaci szkolenia rad pedagogicznych oraz szkoły ze środowisk trudnych, których uczniowie są zagrożeni wykluczeniem społecznym.

  1. Uczestnikiem  Projektu może być nauczyciel/nauczycielka, który/a w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:

a)    jest N zatrudnionym/ą w Sz/P z terenu powiatu miasta Częstochowy należącą/cym do następujących typów szkół: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa, zakwalifikowanej/nym do udziału w projekcie.

  1. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez nauczyciela/kę formularza zgłoszeniowego do Projektu (załącznik nr 3), oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  (załącznik 6) oraz rekomendacji dyrektora Sz/P (załącznik nr 4) do regulaminu.
  2. W projekcie udział weźmie   1174 ( 998K i 176M)  nauczycieli /nauczycielek oraz 53 dyrektorów/ dyrektorek.
  3. Z każdej Sz/P weźmie udział 1 przedstawiciel kadry dyrektorskiej. Z uwagi na udział zespołów szkół, łączna liczba dyrektorów biorących udział w projekcie winna wynieść 53.
  4. Zgłoszenie dyrektora nastąpi wraz ze zgłoszeniem SZ/P, przy jednoczesnym dołączeniu: – indywidualnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych według załącznika nr 6.

§ 4

FORMY WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU

1. W ramach Projektu Sz/P mogą korzystać z następujących form wsparcia:

a) Rocznych Planów Wspomagania realizowane w oparciu o oferty doskonalenia;

b) sieci współpracy i samokształcenia.

2. Zrealizowane zostaną Roczne Programy Wspomagania (po 2 w każdej szkole/przedszkolu zakwalifikowanej/nym do udziału w projekcie) oraz utworzone zostaną 4 sieci współpracy i samokształcenia.

3. Po zakończeniu udziału w danej formie wsparcia szkoła/przedszkole oraz nauczyciel/nauczycielka otrzymuje zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w projekcie.

4. Momentem zakończenia uczestnictwa w Projekcie jest zakończenie udziału w ostatniej formie wsparcia przewidzianej dla Uczestnika w ramach Projektu, nie później niż w ostatnim dniu realizacji Projektu, z zastrzeżeniem pkt. 5.

5. Zakończenie udziału w Projekcie przez Sz/P następuje także w sytuacji:

a) złożenia przez dyrektora szkoły / przedszkola oświadczenia o rezygnacji z udziału

w Projekcie zgodnie z załącznikiem 11 do Regulaminu.

b) na wniosek Koordynatora, uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w projekcie.

6. Zakończenie udziału w Projekcie przez N następuje także w sytuacji:

a) złożenia oświadczenia o rezygnacji z udziału w Projekcie zgodnie z załącznikiem11 do Regulaminu,

b) na wniosek Koordynatora, uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa

w projekcie,

d) zakończenia zatrudnienia w szkole/przedszkolu, objętej/ym realizacją Projektu.

7. W przypadku zakończenia udziału w projekcie przez Uczestnika, Koordynator wpisuje na listę uczestników osobę z listy rezerwowej.

 

 

 

§ 5

ZASADY REKRUTACJI

Część I – rekrutacja szkół i przedszkoli

  1. Rekrutację Uczestników Projektu prowadzi Beneficjent Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
  2. Rekrutacja szkół i przedszkoli do udziału w projekcie prowadzona jest w terminie od 08.11.2013 – 25.11.2013 r.
  3. Proces rekrutacji rozpocznie się od działań promocyjnych, wykorzystujących różne kanały informacji. W pierwszym tygodniu rekrutacji zorganizowane zostanie spotkanie informacyjno-organizacyjne dla dyrektorów SZ/P z terenu powiatu miasta Częstochowy.
    1. Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia oraz na stronach wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa oraz w siedzibie Beneficjenta w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
    2. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów rekrutacyjnych przez szkoły/ przedszkola  zostanie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia. Informacje zostaną przekazane także do wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa i zamieszczone na stronach internetowych oraz na tablicach ogłoszeń.
    3. Kompletne dokumenty rekrutacyjne dotyczące SZ/P, dyrektora/dyrektorki powinny zostać zebrane w danej szkole i dostarczone przez Dyrektora szkoły do Koordynatora Projektu w Wydziale  Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
    4. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną we współpracy
      ze Specjalistą/tką ds. PPW. W razie konieczności prowadzone będą rozmowy weryfikujące z Kandydatami.
    5. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
    6. Po zweryfikowaniu dokumentów rekrutacyjnych zostanie sporządzona lista rankingowa.

10. W przypadku, gdy liczba SZ/P chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę dostępnych miejsc, lista rankingowa, o której mowa w ust. 8, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową, przy czym liczba SZ/P na liście podstawowej  nie może przekroczyć zaplanowanej we wniosku o dofinansowanie Projektu.

11. Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną zakwalifikowane SZ/P znajdujące się na liście podstawowej. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej SZ/P takiej samej liczby punktów, o kolejności na liście rankingowej rozstrzyga termin złożenia dokumentów rekrutacyjnych.

12. Objęcie wsparciem w ramach Projektu SZ/P z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika.

13. Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia naboru do projektu. Koordynator Projektu zapewnia przekazanie tych informacji SZ/P ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.

14. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w pierwszej formie wsparcia dyrektor SZ/P podpisuje deklarację uczestnictwa w Projekcie zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7.

 

Część II: rekrutacja nauczycieli i nauczycielek

  1. Rekrutację N do Projektu prowadzi cyklicznie Beneficjent Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
  2. Rekrutacja do projektu prowadzona jest w terminie od 08.11.2013 r. – 25.11.2013 r.
  3. Proces rekrutacji rozpocznie się od działań promocyjnych, wykorzystujących różne kanały informacji. W pierwszym tygodniu rekrutacji zorganizowane zostanie spotkanie informacyjno-organizacyjne dla dyrektorów szkół/przedszkoli z terenu powiatu miasta Częstochowy.
  4. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równości szans, w tym równości płci. Organizator zakłada równy dostęp do Projektu zarówno kobiet, jak                   i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Uczestników Projektu.
  5. Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia oraz na stronach wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa oraz w siedzibie Beneficjenta w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
  6. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów rekrutacyjnych przez N  zostanie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia. Informacje zostaną przekazane także do wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa i zamieszczone na stronach internetowych oraz na tablicach ogłoszeń.
  7. Z każdej SZ/P  których wielkość rady pedagogicznej nie przekracza 40 osób  do udziału w projekcie i tym samym do realizacji dwóch rocznych planów wspomagania mogą zostać zgłoszeni wszyscy nauczyciele/nauczycielki, natomiast w sytuacji gdy rada pedagogiczna przekracza 40 osób do projektu musi zostać zgłoszonych nie mniej niż 40 nauczycieli/nauczycielek, przedstawicieli wszystkich grup przedmiotowych. Liczba ta może zostać zwiększona lub zmniejszona w zależności od potrzeb i możliwości organizacyjnych SZ/P.
  8. Kompletne dokumenty rekrutacyjne dotyczące N powinny zostać zebrane w danej Sz/P           i dostarczone przez D szkoły do Koordynatora Projektu w Wydziale  Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
  9. Każdy N może uczestniczyć w realizacji Rocznego Planu Wspomagania więcej niż jeden raz.

10. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

11. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną we współpracy
ze Specjalistą/tką ds. PPW. W razie konieczności prowadzone będą rozmowy weryfikujące z Kandydatami.

12. W oparciu o wynik rekrutacji Kandydaci zostaną uszeregowani na liście rankingowej w kolejności od najbardziej do najmniej predysponowanych do udziału w Projekcie.

13. W przypadku, gdy liczba N chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę miejsc, lista rankingowa, o której mowa w ust. 12, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową.

14. Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną zakwalifikowani N znajdujący się na liście podstawowej. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej N takiej samej liczby punktów, o kolejności na liście rankingowej rozstrzyga termin złożenia dokumentów rekrutacyjnych.

15. Objęcie wsparciem w ramach Projektu N z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika lub gdy będzie to wynikało z potrzeb SZ/P.

16. Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia naboru do projektu. Koordynator Projektu zapewnia przekazanie tych informacji N ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.

17. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w pierwszej formie wsparcia N podpisuje deklarację uczestnictwa w Projekcie (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 ).

18. W przypadku mniejszego niż zakładane zainteresowania nauczycieli/nauczycielek udziałem w projekcie,  przeprowadzone zostaną  działania zaradcze (m.in. indywidualne rozmowy zachęcające nauczycieli/nauczycielki, rozesłanie informacji do nauczycieli/nauczycielek) oraz dodatkowa rekrutacja.

 

§ 6

Obowiązki Dyrektorów szkół biorących udział w projekcie

1. Dyrektorzy szkół i przedszkoli, w zależności od formy wsparcia, z której korzystają,

zobowiązani są w szczególności do:

a) udostępnienia danych niezbędnych SORE do przeprowadzenia diagnozy potrzeb;

b) umożliwienia zorganizowania spotkań z N w ramach przewidzianych form wsparcia;

c) udostępnienia pomieszczeń na realizację działań w ramach przewidzianych form wsparcia;

d) udzielenia wsparcia i współpracy z SORE, który obejmuje daną szkołę opieką;

e) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych

f) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu

g) bieżącego informowania Zespołu Projektowego o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;

h) stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;

i) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;

j) informowania o zmianach dotyczących danych osobowych

2. Dyrektor jako uczestnik Projektu ma obowiązek udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach Projektu lub w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

 

§ 7

Obowiązki nauczycieli/nauczycielek biorących udział w  Projekcie

 

1. Nauczyciele i nauczycielki, w zależności od formy wsparcia, z której korzystają,

zobowiązani są w szczególności do:

a) aktywnego uczestnictwa we wsparciu oferowanym w ramach Projektu;

b) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych

c) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu

d) bieżącego informowania Zespołu Projektowego o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;

e) stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;

f) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt
i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;

g) informowania o zmianach dotyczących danych osobowych

2. N biorący udział w projekcie  mają obowiązek udziału w badaniach ankietowych

przeprowadzanych w ramach Projektu lub w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

 

§8

Prawa uczestników Projektu

 

1. Każdy uczestnik/uczestniczka Projektu ma prawo do:

  1. Udziału w formach wsparcia realizowanych w ramach Projektu
  2. Otrzymania dostępu do pomocy dydaktycznych do zajęć, zapewnionych w ramach Projektu

§9

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

 

1. Projektodawca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki
z Projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki/pracy w SZ/P objętego Projektem.

3. Rezygnacja z udziału w Projekcie jest możliwa w przypadkach uzasadnionych
i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej. Z zasady nie może być ona znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału
w Projekcie.

2. W przypadku złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie konieczne jest jej poparcie stosownymi dokumentami oraz złożeniem oświadczenia o rezygnacji z udziału w Projekcie (załącznik 11 do Regulaminu).

 

 

§ 10

Zasady współpracy ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji, Specjalistą ds. Powiatowego Programu Wspomagania oraz Koordynatorem sieci tematycznych.

I. Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) – 8 SORE dla 56 placówek
(po 1 na 7 SZ/P)

1.W roku szkolnym 2013/2014 i 2014/2015 zostaną wdrożone Roczne plany wspomagania (RPW) – po 1 w 56 szkołach/przedszkolach (SZ/P). Każda SZ/P będzie wdrażała po 1 RPW w danym roku szkolnym. Do opracowania RPW zostanie wyłonionych 8 SORE (średnio po 7 SZ/P na 1 SORE zgodnie z ustalonymi wcześniej kryteriami wyboru). Spotkania odbywać się będą w salach udostępnionych przez SZ/P.

2.Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) obejmie opieką zespół kilku/kilkunastu szkół/przedszkoli, z którymi będzie utrzymywać stały kontakt przez rok szkolny. Działalność SORE obejmie m.in. diagnozę, opracowanie rocznych planów wspomagania, konsultacje grupowe i indywidualne, ankiety, sprawozdania, rekomendacje, co pozostanie w zgodzę z poniżej przedstawionym planem.

a) etap I

- diagnoza potrzeb

W trakcie diagnozy SORE we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji SZ/P (w szczególności: wyniki ewaluacji wewnętrznej, raport z ewaluacji zewnętrznej oraz wyniki egzaminów zewnętrznych), szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów ofert, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dot. realizacji RPW. (42 SZ i 14P x 8h = 448h)

- Opracowanie 2RPW z 2 ofertami doskonalenia z załącznikami do dokumentacji konkursowej dla 42SZ i 14P x 2RPW x 10h = 1120h

Roczny plan wspomagania zawiera w szczególności:

  • datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji RPW,
  • krótki opis diagnozy potrzeb,
  • cel realizacji RPW,
  • wskaźniki realizacji,
  • role osób realizujących RPW i korzystających ze wsparcia wraz z ich zaangażowaniem czasowym,
  • zadania osób realizujących RPW oraz osób korzystających ze wsparcia,
  • harmonogram realizacji RPW wraz ze wskazaniem rodzajów działań
    (np. warsztatów, konsultacji, szkoleń)

b) etap II

- doskonalenie pracy nauczycieli

Przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli nastąpi zgodnie z RPW. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW.

  • Warsztaty z ekspertami dla nauczycieli – 56 SZ/P x 2RPW x 10 warsztatów x 3h = 3360h
  • Wykłady i konsultacje grupowe z ekspertami dla nauczycieli – 56 SZ/P x 2RPW x 6wykładów/konsultacji x 3h = 2016h

c) etap III

- Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę

SORE zobligowani zostają do udzielenia pomocy w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę, który winien spełniać jednocześnie rolę konsultanta – moderatora spotkań z nauczycielami. W związku z powyższym SORE w harmonogramie powinien zaplanować cykliczne konsultacje indywidualne / grupowe (6-8 spotkań, trwających średnio po 2 godziny każde). Konsultacje prowadzi SORE, jak również wspiera dyrektora w nowo podjętych działaniach.

  • Przełożenie nowych umiejętności na praktykę – konsultacje indywidualne z SORE dla nauczycieli i dyrektorów – 56 SZ/P x 2RPW x 10h = 1120h; konsultacje grupowe dla nauczycieli i dyrektorów – 56 SZ/P x 2RPW x 5h = 560h

d) Przygotowanie sprawozdania z RPW

Po zakończeniu realizacji RPW SORE przeprowadzi podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawi dyrektorowi i radzie pedagogicznej.

  • 2 ankiety z przebiegu wspomagania w ramach 2RPW – 56 SZ/P x 2 ankiety x 2h = 224h
  • 2 sprawozdania z 2RPW = 56 SZ/P x 2 sprawozdania x 4h = 448h
  • przygotowanie rekomendacji do pracy w następnym roku – 56 SZ/P x 2 rekomendacje x 3h = 336h

 

3. Za monitoring powyższych działań odpowiedzialny będzie Specjalista ds. sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji we współpracy ze Specjalistą ds. powiatowego planu wspomagania.

Jeden RPW realizowany jest w trakcie jednego roku szkolnego, przy czym ze względu na efektywność i skuteczność podejmowanych działań, proces ten nie może być krótszy niż 7 miesięcy.

 

II. Specjalista ds. powiatowego programu wspomagania (Specjalista ds. PPW)

 

1.Specjalista ds. PPW będzie odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie Powiatowego Programu Wspomagania, obejmującego 2 edycje w okresie IX 2013 – VI 2015. Powiatowy Program Wspomagania zawierać winien np. tematy i harmonogram wdrażania rocznych planów wspomagania; wskazanie tematów sieci wraz z uzasadnieniem ich wyboru. Do zadań Specjalisty ds. PPW należeć będzie także m.in. przygotowywanie sprawozdań oraz bieżące wsparcie Zespołu Projektowego.

2. Powiatowy Program Wspomagania to dokument zawierający informacje o realizacji

wspomagania szkół i przedszkoli na poziomie powiatu. PPW może obejmować w szczególności:

a) wskazanie tematów (z uwzględnieniem podziału na typy szkół i przedszkoli) i harmonogramu wdrażania rocznych planów wspomagania – które plany i w którym roku będą wdrażane w poszczególnych typach szkół;

b) źródło pozyskiwania ekspertów uczestniczących w procesie wspomagania w szkołach/przedszkolach oraz w spotkaniach sieci współpracy i samokształcenia wraz

ze wskazaniem zakresu tematycznego wsparcia;

3. I et. PPW opracowany zostanie najpóźniej do 90 dni od rozpoczęcia projektu
(od 1 września 2013 roku).

4. Na zakończenie realizacji każdego roku Projektu przygotowywany jest raport                              z przeprowadzenia procesu wspomagania na

terenie powiatu.

 

 

III. Koordynator sieci tematycznych

 

1. Projekt przewiduję zorganizowanie sieci współpracy i samokształcenia. W skład sieci wchodzi zespół liczący ok. 20-25 nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniem. Członkowie sieci spotkają się 3-5 razy w roku szkolnym, w odstępach około 2-miesięcznych. Między spotkaniami pracują na platformie internetowej udostępnionej przez ORE (forum wymiany doświadczeń, materiały samokształceniowe, forum dyskusyjne). Pracami sieci kieruje koordynator sieci współpracy i samokształcenia.

2. Sieci współpracy mogą mieć charakter: 1) przedmiotowy dot. np. sieci współpracy dyrektorów szkół, matematyków czy polonistów; 2) problemowy dot. np. sieci współpracy nauczycieli pracujących z uczniem zdolnym.

3. W ramach sieci będą organizowane spotkania, podczas których powstanie plan pracy                     w ramach sieci. Określone zostaną obszary, cele i harmonogram podejmowanych działań. Po zrealizowaniu zaplanowanych przedsięwzięć zostaną wypracowane rekomendacje i wnioski.

4. Koordynatorem sieci może być Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji lub inna osoba posiadająca wiedzę merytoryczną z zakresu tematu pracy sieci. Atutem koordynatora sieci winna być znajomość lokalnego środowiska oświatowego oraz uznanie przez to środowisko za autorytet w dziedzinie tematyki sieci; ważne dla niego będą także podstawowe umiejętności              z zakresu moderowania grupy oraz doświadczenia w pracy z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

5. Koordynator przygotuje relację z przebiegu spotkań oraz wypracowanych rezultatów                  i zamieści ją na platformie internetowej. Współpraca odbywać się będzie również za pomocą forów wymiany doświadczeń.

§11

Zasady monitoringu i ewaluacji Projektu

1. Monitoring i ewaluacja w Projekcie prowadzona będzie stale przez specjalistę ds. monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji przy współpracy ze Specjalista do PPW.

2. Monitoring i ewaluacja obejmować będzie weryfikację postępu, dotrzymanie harmonogramu,

weryfikację grupy docelowej, weryfikację realizowanego wsparcia, w tym liczby przeprowadzonych rad pedagogicznych, konsultacji indywidualnych oraz grupowych.

 

§ 12

Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego -
w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

2. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie oraz przepisach szczególnych, decyzję co do rozstrzygnięć podejmuje Zespół Projektowy.

3.Wnioskodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego „Regulaminu”.

4.Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia w okresie realizacji projektu.

 

Załączniki:

1. Katalog kryteriów rekrutacji

2. Formularz zgłoszeniowy do Projektu dla Sz/P/D

3. Formularz zgłoszeniowy do Projektu dla nauczyciela/nauczycielki

4. Rekomendacja Dyrektora Sz/P

5. Rekomendacja Naczelnika

6. Oświadczenie uczestnika  o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

7. Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla Sz/P/D

8. Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla N

9. Lista podstawowa

10. Lista rezerwowa

11. Oświadczenie o  rezygnacji z udziału w Projekcie

Projekt pn. „Wspomaganie na piątkę”

jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Wspomaganie na piątkę”

Regulamin określa zasady uczestnictwaw Projekcie

Wspomaganie na piątkę”

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program  Operacyjny Kapitał Ludzki

Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty

Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

Nazwa Projektu „Wspomaganie na piątkę”

Nr Projektu WND – POKL 03.05.00-00-097/12-00

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy Regulamin określa warunki udziału, zasady i podstawowe kryteria rekrutacji Uczestników Projektu „Wspomaganie na piątkę „

2. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.

3. Beneficjentem Projektu jest Gmina Miasto Częstochowa

4. Celem głównym Projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w mieście Częstochowa poprzez stworzenie Rocznych Planów Wspomagania spójnych z rozwojem szkół / przedszkoli (SZ/P) w obszarach wymagających szczególnego wsparcia do 30.06.2015 r. Cel główny zostanie osiągnięty poprzez następujące cele szczegółowe:

a) Poprawa spójności programów doskonalenia nauczycieli z potrzebami SZ/P w mieście Częstochowa poprzez opracowanie i wdrożenie Rocznych Planów Wspomagania SZ/P do 30.06.2015r.;

b) Wzrost kompetencji nauczycieli SZ/P w mieście Częstochowa w zakresie pracy z uczestnikami poprzez udział w procesie doskonalenia w ramach RPW Sz/P do 30.06.2015r.;

c) Wzrost kompetencji dyrektorów/ek Sz/P w mieście Częstochowa w zakresie przeprowadzenia diagnozy potrzeb Sz/P w obszarze doskonalenia nauczycieli
i zastosowania wniosków z przeprowadzonej oceny procesu doskonalenia do 30.06.2015r.

d) Podniesienie jakości współpracy dyrektorów/ek Sz/P i nauczycieli w mieście Częstochowa poprzez organizację sieci współpracy i samokształcenia do 30.06.2015r.

e) Poprawa zdolności planowania, projektowania i realizacji procesu doskonalenia nauczycieli i dyrektorów/ek w mieście Częstochowa poprzez opracowanie i monitorowanie PPW (etap I i II) do 30.06.2015r.

 

5.Czas realizacji Projektu jest zgodny z wnioskiem o dofinansowanie Projektu:

od 01.09.2013 do 30.06.2015 roku.

6. Grupę docelową stanowią:

-  Szkoły: szkoły podstawowe – 17, gimnazja – 11, Zespoły Szkół Zawodowych – 4,
Technika – 5, Licea Ogólnokształcące – 5, przedszkola – 14.

-  Nauczyciele:  1174 (998K i 176M)

-  Dyrektorzy szkół/przedszkoli: 53 (39K i 14M).

§ 2

Wykaz skrótów

Ilekroć w niniejszym dokumencie jest mowa o:

1. Projekt – Projekt „Wspomaganie na piątkę” realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół

2. SORE – Szkolny organizator rozwoju edukacji

3. RPW – Roczny plan wspomagania

4. ORE – Ośrodek Rozwoju Edukacji

5. Sz/P – szkoła / przedszkole

6. N – Nauczyciel/ka

7. D – Dyrektor/ka

8. PPW – Powiatowy Program Wspomagania

9. Specjalista ds. PPW – Specjalista ds. Powiatowego Programu Wspomagania

10. SOD – Samorządowy Ośrodek Doskonalenia

11. EWD – Edukacyjna Wartość Dodana

 

§ 3

WARUNKI UDZIAŁU W PROJEKCIE

  1. W ramach projektu wsparciem zostanie objętych 17 szkół podstawowych, 11 gimnazjów, 4 Zespoły Szkół Zawodowych, 5 Liceów Ogólnokształcących, 14 przedszkoli,
  2. Do projektu może rekrutować Sz/P która/e w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria dostępu:

a)    jest Sz/P z terenu powiatu miasta Częstochowa.

b)    należy do następujących typów szkół: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa.

c) Każda SZ/P otrzyma wsparcie tylko jeden raz, przy czym grupa zrekrutowanych SZ/P
stanowić ma co najmniej 10% szkół podstawowych i gimnazjów poniżej średniej
powiatowej uzyskanej ze sprawdzianu lub egzaminu kończącego dany etap edukacyjny i
co najmniej 10 % szkół powyższej średniej, udział w projekcie co najmniej 20 %  szkól,
ale nie więcej niż 40 % szkół w przypadku, gdy beneficjentem jest miasto na prawach
powiatu; udział w projekcie co najmniej 2, ale nie więcej niż 15 przedszkoli z terenu
powiatu.

d) w każdym przedszkolu   zatrudnionych jest  min. 5 nauczycieli.

2. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie szkoły/przedszkola jest spełnienie wszystkich kryteriów dostępu oraz złożenie formularza zgłoszeniowego opatrzonego podpisem dyrektora szkoły (załącznik nr 2)  oraz rekomendacja Naczelnika Wydziału Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy (załącznik nr 5) .

  1. Na kryteria wyboru Sz/P do projektu składają się wyniki egzaminów zewnętrznych tj:

- szkoły podstawowe i gimnazja: najwyższe i najniższe średnie wyniki z egzaminów

- gimnazja: niskie EWD

- licea ogólnokształcące: najniższe i najwyższe średnie wyniki z matury z j. polskiego i matematyki, niskie EWD

- technika: najniższe i najwyższe średnie wyniki z matury z j. polskiego i matematyki, najwyższa i najniższa zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

- zasadnicze szkoły zawodowe: najwyższa i najniższa zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe

4. Szkoły będą oceniane 0/1. W przypadku uzyskania równej punktacji przez większą, od  zakładanej  ilości szkół, preferowane są szkoły, które najmniej korzystały w ciągu ostatnich 3 lat ze wsparcia SOD w postaci szkolenia rad pedagogicznych oraz szkoły ze środowisk trudnych, których uczniowie są zagrożeni wykluczeniem społecznym.

  1. Uczestnikiem  Projektu może być nauczyciel/nauczycielka, który/a w chwili podpisywania deklaracji uczestnictwa spełnia łącznie następujące kryteria:

a)    jest N zatrudnionym/ą w Sz/P z terenu powiatu miasta Częstochowy należącą/cym do następujących typów szkół: przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa, zakwalifikowanej/nym do udziału w projekcie.

  1. Warunkiem ubiegania się o udział w Projekcie jest złożenie przez nauczyciela/kę formularza zgłoszeniowego do Projektu (załącznik nr 3), oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych  (załącznik 6) oraz rekomendacji dyrektora Sz/P (załącznik nr 4) do regulaminu.
  2. W projekcie udział weźmie   1174 ( 998K i 176M)  nauczycieli /nauczycielek oraz 53 dyrektorów/ dyrektorek.
  3. Z każdej Sz/P weźmie udział 1 przedstawiciel kadry dyrektorskiej. Z uwagi na udział zespołów szkół, łączna liczba dyrektorów biorących udział w projekcie winna wynieść 53.
  4. Zgłoszenie dyrektora nastąpi wraz ze zgłoszeniem SZ/P, przy jednoczesnym dołączeniu: – indywidualnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych według załącznika nr 6.

§ 4

FORMY WSPARCIA W RAMACH PROJEKTU

1. W ramach Projektu Sz/P mogą korzystać z następujących form wsparcia:

a) Rocznych Planów Wspomagania realizowane w oparciu o oferty doskonalenia;

b) sieci współpracy i samokształcenia.

2. Zrealizowane zostaną Roczne Programy Wspomagania (po 2 w każdej szkole/przedszkolu zakwalifikowanej/nym do udziału w projekcie) oraz utworzone zostaną 4 sieci współpracy i samokształcenia.

3. Po zakończeniu udziału w danej formie wsparcia szkoła/przedszkole oraz nauczyciel/nauczycielka otrzymuje zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w projekcie.

4. Momentem zakończenia uczestnictwa w Projekcie jest zakończenie udziału w ostatniej formie wsparcia przewidzianej dla Uczestnika w ramach Projektu, nie później niż w ostatnim dniu realizacji Projektu, z zastrzeżeniem pkt. 5.

5. Zakończenie udziału w Projekcie przez Sz/P następuje także w sytuacji:

a) złożenia przez dyrektora szkoły / przedszkola oświadczenia o rezygnacji z udziału

w Projekcie zgodnie z załącznikiem 11 do Regulaminu.

b) na wniosek Koordynatora, uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa w projekcie.

6. Zakończenie udziału w Projekcie przez N następuje także w sytuacji:

a) złożenia oświadczenia o rezygnacji z udziału w Projekcie zgodnie z załącznikiem11 do Regulaminu,

b) na wniosek Koordynatora, uzasadniony rażącym naruszeniem zasad uczestnictwa

w projekcie,

d) zakończenia zatrudnienia w szkole/przedszkolu, objętej/ym realizacją Projektu.

7. W przypadku zakończenia udziału w projekcie przez Uczestnika, Koordynator wpisuje na listę uczestników osobę z listy rezerwowej.

 

 

 

§ 5

ZASADY REKRUTACJI

Część I – rekrutacja szkół i przedszkoli

  1. Rekrutację Uczestników Projektu prowadzi Beneficjent Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
  2. Rekrutacja szkół i przedszkoli do udziału w projekcie prowadzona jest w terminie od 08.11.2013 – 25.11.2013 r.
  3. Proces rekrutacji rozpocznie się od działań promocyjnych, wykorzystujących różne kanały informacji. W pierwszym tygodniu rekrutacji zorganizowane zostanie spotkanie informacyjno-organizacyjne dla dyrektorów SZ/P z terenu powiatu miasta Częstochowy.
    1. Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia oraz na stronach wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa oraz w siedzibie Beneficjenta w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
    2. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów rekrutacyjnych przez szkoły/ przedszkola  zostanie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia. Informacje zostaną przekazane także do wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa i zamieszczone na stronach internetowych oraz na tablicach ogłoszeń.
    3. Kompletne dokumenty rekrutacyjne dotyczące SZ/P, dyrektora/dyrektorki powinny zostać zebrane w danej szkole i dostarczone przez Dyrektora szkoły do Koordynatora Projektu w Wydziale  Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
    4. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną we współpracy
      ze Specjalistą/tką ds. PPW. W razie konieczności prowadzone będą rozmowy weryfikujące z Kandydatami.
    5. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane.
    6. Po zweryfikowaniu dokumentów rekrutacyjnych zostanie sporządzona lista rankingowa.

10. W przypadku, gdy liczba SZ/P chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę dostępnych miejsc, lista rankingowa, o której mowa w ust. 8, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową, przy czym liczba SZ/P na liście podstawowej  nie może przekroczyć zaplanowanej we wniosku o dofinansowanie Projektu.

11. Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną zakwalifikowane SZ/P znajdujące się na liście podstawowej. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej SZ/P takiej samej liczby punktów, o kolejności na liście rankingowej rozstrzyga termin złożenia dokumentów rekrutacyjnych.

12. Objęcie wsparciem w ramach Projektu SZ/P z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika.

13. Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia naboru do projektu. Koordynator Projektu zapewnia przekazanie tych informacji SZ/P ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.

14. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w pierwszej formie wsparcia dyrektor SZ/P podpisuje deklarację uczestnictwa w Projekcie zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 7.

 

Część II: rekrutacja nauczycieli i nauczycielek

  1. Rekrutację N do Projektu prowadzi cyklicznie Beneficjent Projektu na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych.
  2. Rekrutacja do projektu prowadzona jest w terminie od 08.11.2013 r. – 25.11.2013 r.
  3. Proces rekrutacji rozpocznie się od działań promocyjnych, wykorzystujących różne kanały informacji. W pierwszym tygodniu rekrutacji zorganizowane zostanie spotkanie informacyjno-organizacyjne dla dyrektorów szkół/przedszkoli z terenu powiatu miasta Częstochowy.
  4. Rekrutacja odbywać się będzie z uwzględnieniem zasady równości szans, w tym równości płci. Organizator zakłada równy dostęp do Projektu zarówno kobiet, jak                   i mężczyzn znajdujących się w grupie potencjalnych Uczestników Projektu.
  5. Dokumenty rekrutacyjne dostępne będą na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia oraz na stronach wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa oraz w siedzibie Beneficjenta w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
  6. Ogłoszenie o terminie oraz miejscu składania dokumentów rekrutacyjnych przez N  zostanie umieszczona na stronie internetowej Urzędu Miasta Częstochowy poświęconej funduszom europejskim (www.fe.czestochowa.pl), stronie internetowej Zespołu Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych oraz Samorządowego Ośrodka Doskonalenia. Informacje zostaną przekazane także do wszystkich szkół i przedszkoli podlegających pod Gminę Miasto Częstochowa i zamieszczone na stronach internetowych oraz na tablicach ogłoszeń.
  7. Z każdej SZ/P  których wielkość rady pedagogicznej nie przekracza 40 osób  do udziału w projekcie i tym samym do realizacji dwóch rocznych planów wspomagania mogą zostać zgłoszeni wszyscy nauczyciele/nauczycielki, natomiast w sytuacji gdy rada pedagogiczna przekracza 40 osób do projektu musi zostać zgłoszonych nie mniej niż 40 nauczycieli/nauczycielek, przedstawicieli wszystkich grup przedmiotowych. Liczba ta może zostać zwiększona lub zmniejszona w zależności od potrzeb i możliwości organizacyjnych SZ/P.
  8. Kompletne dokumenty rekrutacyjne dotyczące N powinny zostać zebrane w danej Sz/P           i dostarczone przez D szkoły do Koordynatora Projektu w Wydziale  Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy, pok. 305.
  9. Każdy N może uczestniczyć w realizacji Rocznego Planu Wspomagania więcej niż jeden raz.

10. Dokumenty złożone po terminie naboru lub niekompletne nie będą rozpatrywane.

11. Weryfikacja dokumentów dokonywana jest przez Komisję Rekrutacyjną we współpracy
ze Specjalistą/tką ds. PPW. W razie konieczności prowadzone będą rozmowy weryfikujące z Kandydatami.

12. W oparciu o wynik rekrutacji Kandydaci zostaną uszeregowani na liście rankingowej w kolejności od najbardziej do najmniej predysponowanych do udziału w Projekcie.

13. W przypadku, gdy liczba N chętnych do udziału w Projekcie przekroczy liczbę miejsc, lista rankingowa, o której mowa w ust. 12, zostanie podzielona na listę podstawową i rezerwową.

14. Do objęcia wsparciem w ramach Projektu zostaną zakwalifikowani N znajdujący się na liście podstawowej. W przypadku uzyskania przez dwóch lub więcej N takiej samej liczby punktów, o kolejności na liście rankingowej rozstrzyga termin złożenia dokumentów rekrutacyjnych.

15. Objęcie wsparciem w ramach Projektu N z listy rezerwowej możliwe jest w przypadku zakończenia udziału w projekcie przez innego Uczestnika lub gdy będzie to wynikało z potrzeb SZ/P.

16. Zatwierdzenie list przez Beneficjenta następuje w terminie 14 dni roboczych od dnia zakończenia naboru do projektu. Koordynator Projektu zapewnia przekazanie tych informacji N ubiegającym się o uczestnictwo w Projekcie.

17. Najpóźniej w chwili rozpoczęcia uczestnictwa w pierwszej formie wsparcia N podpisuje deklarację uczestnictwa w Projekcie (zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 ).

18. W przypadku mniejszego niż zakładane zainteresowania nauczycieli/nauczycielek udziałem w projekcie,  przeprowadzone zostaną  działania zaradcze (m.in. indywidualne rozmowy zachęcające nauczycieli/nauczycielki, rozesłanie informacji do nauczycieli/nauczycielek) oraz dodatkowa rekrutacja.

 

§ 6

Obowiązki Dyrektorów szkół biorących udział w projekcie

1. Dyrektorzy szkół i przedszkoli, w zależności od formy wsparcia, z której korzystają,

zobowiązani są w szczególności do:

a) udostępnienia danych niezbędnych SORE do przeprowadzenia diagnozy potrzeb;

b) umożliwienia zorganizowania spotkań z N w ramach przewidzianych form wsparcia;

c) udostępnienia pomieszczeń na realizację działań w ramach przewidzianych form wsparcia;

d) udzielenia wsparcia i współpracy z SORE, który obejmuje daną szkołę opieką;

e) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych

f) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu

g) bieżącego informowania Zespołu Projektowego o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;

h) stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;

i) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;

j) informowania o zmianach dotyczących danych osobowych

2. Dyrektor jako uczestnik Projektu ma obowiązek udziału w badaniach ankietowych przeprowadzanych w ramach Projektu lub w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

 

§ 7

Obowiązki nauczycieli/nauczycielek biorących udział w  Projekcie

 

1. Nauczyciele i nauczycielki, w zależności od formy wsparcia, z której korzystają,

zobowiązani są w szczególności do:

a) aktywnego uczestnictwa we wsparciu oferowanym w ramach Projektu;

b) złożenia kompletu wymaganych dokumentów rekrutacyjnych

c) zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu

d) bieżącego informowania Zespołu Projektowego o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego/jej udział w Projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach;

e) stosowania się do poleceń wydawanych przez poszczególne osoby związane z realizacją Projektu;

f) przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad w tym dbałości o sprzęt
i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji Projektu;

g) informowania o zmianach dotyczących danych osobowych

2. N biorący udział w projekcie  mają obowiązek udziału w badaniach ankietowych

przeprowadzanych w ramach Projektu lub w związku z realizacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013 zarówno w trakcie jego trwania, jak i po jego zakończeniu.

 

§8

Prawa uczestników Projektu

 

1. Każdy uczestnik/uczestniczka Projektu ma prawo do:

  1. Udziału w formach wsparcia realizowanych w ramach Projektu
  2. Otrzymania dostępu do pomocy dydaktycznych do zajęć, zapewnionych w ramach Projektu

§9

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

 

1. Projektodawca zastrzega sobie możliwość wykluczenia uczestnika/uczestniczki
z Projektu w przypadku naruszenia niniejszego Regulaminu, zasad współżycia społecznego lub rezygnacji z nauki/pracy w SZ/P objętego Projektem.

3. Rezygnacja z udziału w Projekcie jest możliwa w przypadkach uzasadnionych
i wynikających z przyczyn natury zdrowotnej lub działania siły wyższej. Z zasady nie może być ona znana przez uczestnika/uczestniczkę w momencie rozpoczęcia udziału
w Projekcie.

2. W przypadku złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie konieczne jest jej poparcie stosownymi dokumentami oraz złożeniem oświadczenia o rezygnacji z udziału w Projekcie (załącznik 11 do Regulaminu).

 

 

§ 10

Zasady współpracy ze Szkolnymi Organizatorami Rozwoju Edukacji, Specjalistą ds. Powiatowego Programu Wspomagania oraz Koordynatorem sieci tematycznych.

I. Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) – 8 SORE dla 56 placówek
(po 1 na 7 SZ/P)

1.W roku szkolnym 2013/2014 i 2014/2015 zostaną wdrożone Roczne plany wspomagania (RPW) – po 1 w 56 szkołach/przedszkolach (SZ/P). Każda SZ/P będzie wdrażała po 1 RPW w danym roku szkolnym. Do opracowania RPW zostanie wyłonionych 8 SORE (średnio po 7 SZ/P na 1 SORE zgodnie z ustalonymi wcześniej kryteriami wyboru). Spotkania odbywać się będą w salach udostępnionych przez SZ/P.

2.Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE) obejmie opieką zespół kilku/kilkunastu szkół/przedszkoli, z którymi będzie utrzymywać stały kontakt przez rok szkolny. Działalność SORE obejmie m.in. diagnozę, opracowanie rocznych planów wspomagania, konsultacje grupowe i indywidualne, ankiety, sprawozdania, rekomendacje, co pozostanie w zgodzę z poniżej przedstawionym planem.

a) etap I

- diagnoza potrzeb

W trakcie diagnozy SORE we współpracy z dyrektorem i nauczycielami oraz z wykorzystaniem informacji zawartych w dokumentacji SZ/P (w szczególności: wyniki ewaluacji wewnętrznej, raport z ewaluacji zewnętrznej oraz wyniki egzaminów zewnętrznych), szczegółowo analizuje potrzeby danej placówki. Rezultatem przeprowadzenia diagnozy jest wybór tematów ofert, które będą realizowane w szkole czy przedszkolu, a także określenie zasad i etapów dot. realizacji RPW. (42 SZ i 14P x 8h = 448h)

- Opracowanie 2RPW z 2 ofertami doskonalenia z załącznikami do dokumentacji konkursowej dla 42SZ i 14P x 2RPW x 10h = 1120h

Roczny plan wspomagania zawiera w szczególności:

  • datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji RPW,
  • krótki opis diagnozy potrzeb,
  • cel realizacji RPW,
  • wskaźniki realizacji,
  • role osób realizujących RPW i korzystających ze wsparcia wraz z ich zaangażowaniem czasowym,
  • zadania osób realizujących RPW oraz osób korzystających ze wsparcia,
  • harmonogram realizacji RPW wraz ze wskazaniem rodzajów działań
    (np. warsztatów, konsultacji, szkoleń)

b) etap II

- doskonalenie pracy nauczycieli

Przeprowadzenie doskonalenia nauczycieli nastąpi zgodnie z RPW. Za organizację zadania odpowiedzialny jest SORE, który może, w miarę zaistniałych potrzeb, pozyskać ekspertów zewnętrznych będących specjalistami w zakresie tematyki RPW.

  • Warsztaty z ekspertami dla nauczycieli – 56 SZ/P x 2RPW x 10 warsztatów x 3h = 3360h
  • Wykłady i konsultacje grupowe z ekspertami dla nauczycieli – 56 SZ/P x 2RPW x 6wykładów/konsultacji x 3h = 2016h

c) etap III

- Pomoc w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę

SORE zobligowani zostają do udzielenia pomocy w przełożeniu nowych umiejętności nauczycieli na szkolną praktykę, który winien spełniać jednocześnie rolę konsultanta – moderatora spotkań z nauczycielami. W związku z powyższym SORE w harmonogramie powinien zaplanować cykliczne konsultacje indywidualne / grupowe (6-8 spotkań, trwających średnio po 2 godziny każde). Konsultacje prowadzi SORE, jak również wspiera dyrektora w nowo podjętych działaniach.

  • Przełożenie nowych umiejętności na praktykę – konsultacje indywidualne z SORE dla nauczycieli i dyrektorów – 56 SZ/P x 2RPW x 10h = 1120h; konsultacje grupowe dla nauczycieli i dyrektorów – 56 SZ/P x 2RPW x 5h = 560h

d) Przygotowanie sprawozdania z RPW

Po zakończeniu realizacji RPW SORE przeprowadzi podsumowanie wdrożenia, a sporządzone sprawozdanie przedstawi dyrektorowi i radzie pedagogicznej.

  • 2 ankiety z przebiegu wspomagania w ramach 2RPW – 56 SZ/P x 2 ankiety x 2h = 224h
  • 2 sprawozdania z 2RPW = 56 SZ/P x 2 sprawozdania x 4h = 448h
  • przygotowanie rekomendacji do pracy w następnym roku – 56 SZ/P x 2 rekomendacje x 3h = 336h

 

3. Za monitoring powyższych działań odpowiedzialny będzie Specjalista ds. sprawozdawczości, monitoringu i ewaluacji we współpracy ze Specjalistą ds. powiatowego planu wspomagania.

Jeden RPW realizowany jest w trakcie jednego roku szkolnego, przy czym ze względu na efektywność i skuteczność podejmowanych działań, proces ten nie może być krótszy niż 7 miesięcy.

 

II. Specjalista ds. powiatowego programu wspomagania (Specjalista ds. PPW)

 

1.Specjalista ds. PPW będzie odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie Powiatowego Programu Wspomagania, obejmującego 2 edycje w okresie IX 2013 – VI 2015. Powiatowy Program Wspomagania zawierać winien np. tematy i harmonogram wdrażania rocznych planów wspomagania; wskazanie tematów sieci wraz z uzasadnieniem ich wyboru. Do zadań Specjalisty ds. PPW należeć będzie także m.in. przygotowywanie sprawozdań oraz bieżące wsparcie Zespołu Projektowego.

2. Powiatowy Program Wspomagania to dokument zawierający informacje o realizacji

wspomagania szkół i przedszkoli na poziomie powiatu. PPW może obejmować w szczególności:

a) wskazanie tematów (z uwzględnieniem podziału na typy szkół i przedszkoli) i harmonogramu wdrażania rocznych planów wspomagania – które plany i w którym roku będą wdrażane w poszczególnych typach szkół;

b) źródło pozyskiwania ekspertów uczestniczących w procesie wspomagania w szkołach/przedszkolach oraz w spotkaniach sieci współpracy i samokształcenia wraz

ze wskazaniem zakresu tematycznego wsparcia;

3. I et. PPW opracowany zostanie najpóźniej do 90 dni od rozpoczęcia projektu
(od 1 września 2013 roku).

4. Na zakończenie realizacji każdego roku Projektu przygotowywany jest raport                              z przeprowadzenia procesu wspomagania na

terenie powiatu.

 

 

III. Koordynator sieci tematycznych

 

1. Projekt przewiduję zorganizowanie sieci współpracy i samokształcenia. W skład sieci wchodzi zespół liczący ok. 20-25 nauczycieli z różnych szkół/przedszkoli, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniem. Członkowie sieci spotkają się 3-5 razy w roku szkolnym, w odstępach około 2-miesięcznych. Między spotkaniami pracują na platformie internetowej udostępnionej przez ORE (forum wymiany doświadczeń, materiały samokształceniowe, forum dyskusyjne). Pracami sieci kieruje koordynator sieci współpracy i samokształcenia.

2. Sieci współpracy mogą mieć charakter: 1) przedmiotowy dot. np. sieci współpracy dyrektorów szkół, matematyków czy polonistów; 2) problemowy dot. np. sieci współpracy nauczycieli pracujących z uczniem zdolnym.

3. W ramach sieci będą organizowane spotkania, podczas których powstanie plan pracy                     w ramach sieci. Określone zostaną obszary, cele i harmonogram podejmowanych działań. Po zrealizowaniu zaplanowanych przedsięwzięć zostaną wypracowane rekomendacje i wnioski.

4. Koordynatorem sieci może być Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji lub inna osoba posiadająca wiedzę merytoryczną z zakresu tematu pracy sieci. Atutem koordynatora sieci winna być znajomość lokalnego środowiska oświatowego oraz uznanie przez to środowisko za autorytet w dziedzinie tematyki sieci; ważne dla niego będą także podstawowe umiejętności              z zakresu moderowania grupy oraz doświadczenia w pracy z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

5. Koordynator przygotuje relację z przebiegu spotkań oraz wypracowanych rezultatów                  i zamieści ją na platformie internetowej. Współpraca odbywać się będzie również za pomocą forów wymiany doświadczeń.

§11

Zasady monitoringu i ewaluacji Projektu

1. Monitoring i ewaluacja w Projekcie prowadzona będzie stale przez specjalistę ds. monitoringu, sprawozdawczości i ewaluacji przy współpracy ze Specjalista do PPW.

2. Monitoring i ewaluacja obejmować będzie weryfikację postępu, dotrzymanie harmonogramu,

weryfikację grupy docelowej, weryfikację realizowanego wsparcia, w tym liczby przeprowadzonych rad pedagogicznych, konsultacji indywidualnych oraz grupowych.

 

§ 12

Postanowienia końcowe

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego -
w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o ochronie danych osobowych.

2. W przypadku zaistnienia sytuacji nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie oraz przepisach szczególnych, decyzję co do rozstrzygnięć podejmuje Zespół Projektowy.

3.Wnioskodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego „Regulaminu”.

4.Regulamin obowiązuje od dnia jego zatwierdzenia w okresie realizacji projektu.

 

Załączniki:

1. Katalog kryteriów rekrutacji

2. Formularz zgłoszeniowy do Projektu dla Sz/P/D

3. Formularz zgłoszeniowy do Projektu dla nauczyciela/nauczycielki

4. Rekomendacja Dyrektora Sz/P

5. Rekomendacja Naczelnika

6. Oświadczenie uczestnika  o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych

7. Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla Sz/P/D

8. Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla N

9. Lista podstawowa

10. Lista rezerwowa

11. Oświadczenie o  rezygnacji z udziału w Projekcie

© 2013-2024 PRV.pl
Strona została stworzona kreatorem stron w serwisie PRV.pl